Znalezienie nowych osób, które mają kupić twój produkt lub usługę, to istotna część całego procesu sprzedaży. Czy posiadasz świetny produkt, ale nie znajdujesz odpowiednich klientów, którzy chcieliby go nabyć?
________________________________________________________________________________________
Nie jesteś pewny, jak podejść do klienta lub twoje przesłanie sprzedażowe jest niejasne? Skorzystaj z 14 porad sprzedażowych, by zdobyć odpowiednich klientów, którzy KUPIĄ twoje produkty.
1. LUDZIE KUPUJĄ TO, CO PRZYNOSI KORZYŚCI
Ludzie nie kupują produktów, lecz rezultat, który przyniesie im dany produkt. Rozpocznij proces identyfikacji twojego idealnego klienta, tworząc listę wszystkich korzyści, których przysporzy klientowi twój produkt lub usługa.
2. JASNO OKREŚL, KTO JEST TWOIM KLIENTEM
Kim jest osoba, która najprawdopodobniej kupi twój produkt i kto kupi go natychmiast? Stwórz avatar takiego klienta.
Zadaj konkretne pytania:
• Ile ma lat?
• Czy jest to mężczyzna czy kobieta?
• Czy posiada dzieci?
• Ile zarabia?
• Jakie ma wykształcenie?
3. JASNO OKREŚL PROBLEM
W jakiej sprawie możesz pomóc swojemu klientowi? Jaki problem klienta jesteś w stanie rozwiązać? Jeśli dobrze określiłeś swoich klientów, to zapłacą ci oni, byś zaradził ich problemom.
• Czasami problemy są oczywiste i widoczne na pierwszy rzut oka.
• Czasami problemy nie są oczywiste lub jasne.
• Czasami klient nie mierzy się z żadnym problemem. Jeśli tak jest, to klient nie kupi twojego produktu.
4. ROZWIŃ SWOJĄ PRZEWAGĘ KONKURENCYJNĄ
Rozwijasz swoją przewagę konkurencyjną – czyli powód, dla którego ktoś ma kupić twój produkt lub usługę – pod względem korzyści, rezultatów lub wyników, którymi będzie się cieszył klient po zakupie twojego produktu lub usługi, a którymi nie cieszyłby się w pełni, nabywając ten produkt lub usługę u konkurencji. Skoncentruj się na korzyściach, które sprawiają, że twój produkt jest lepszy niż innych.
5. KORZYSTAJ Z CONTENT MARKETINGU I MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH
Obecnie istnieje znacznie więcej dróg, którymi twój produkt może dotrzeć do klienta, niż kiedykolwiek wcześniej. A co jest w tym najlepsze? To, że wszystkie te kanały i media są darmowe. Możesz korzystać z takich mediów społecznościowych, jak Facebook czy Twitter lub pisać bloga. Poprzez budowanie relacji ze swoimi klientami za pomocą takich właśnie kanałów informacji jesteś w stanie dotrzeć do większej niż kiedykolwiek liczby ludzi.
Niektóre korzyści content marketingu to:
• większy dostęp do potencjalnych klientów;
• więcej kanałów sprzedaży produktu;
• niższe koszty zdobycia klientów.
6. CZASAMI BĘDZIESZ MUSIAŁ WYKONAĆ „ZIMNY TELEFON”
Wykonywanie tzw. zimnych telefonów (ang. cold calling) do potencjalnych klientów może być frustrujące i trudne. Niezależnie od tego, czy masz osobisty, czy telefoniczny kontakt z klientem, twoje zadanie polega na zmotywowaniu go. Szczególnie w sytuacji, gdy twój produkt jest nowy, może zajść potrzeba telefonowania do klientów, by wzbudzić zainteresowanie produktem. Możesz też skorzystać z 7 rad dotyczących wykonywania „zimnych telefonów”, aby polepszyć swój wskaźnik zamknięcia sprzedaży o czym opowiem w kolejnym artykule.
7. WYPRÓBUJ METODĘ 100 TELEFONÓW, GDY ZACZYNASZ SPRZEDAŻ
Jest to metoda, którą stworzyłem, gdy po raz pierwszy zacząłem sprzedawać. Miała ona za zadanie przemóc strach przed odrzuceniem. Polega na tym, aby dotrzeć do 100 klientów tak szybko, jak potrafisz. Nie skupiaj się na wynikach sprzedaży, a jedynie na liczbie osób, z którymi się skontaktujesz. Nie będziesz mieć wówczas żadnych obaw podczas sprzedaży produktu.
8. DOBRZE WYCEŃ PRODUKT
Zrób badanie rynku konkurencji, aby określić odpowiednią cenę. Jeśli twój produkt jest kosztowny, to przygotuj się na dostarczenie klientowi najwyższej jakości. Cena może być określona na bazie „postrzeganej wartości” produktu. Jeśli jesteś w stanie sprawić, by twój produkt wydawał się lepszy na tle konkurencji, to możesz wycenić go wyżej.
9. NAUCZ SIĘ ODPOWIEDNICH TECHNIK NEGOCJOWANIA
Utalentowani negocjatorzy zazwyczaj skupiają się na tym, by znaleźć rozwiązanie lub układ odpowiadający obydwu stronom. Starają się doprowadzić do sytuacji, w której nie ma przegranych, czyli takiej, gdzie obydwie strony są zadowolone z wyniku negocjacji.
Najlepsi negocjatorzy posiadają trzy cechy:
• Zadają dobre pytania, by dowiedzieć się, czego dokładnie potrzebujesz.
• Są cierpliwi.
• Są bardzo dobrze przygotowani.
10. ZADBAJ O SKUTECZNE PREZENTACJE
W sprzedaży istotne jest przedstawienie kreatywnej i przykuwającej uwagę prezentacji dla klientów. Jednym ze sposobów jest stworzenie prezentacji w Power Poincie
11. SKONCENTRUJ SIĘ NA ZATRZYMANIU KLIENTA NA ZAWSZE
„Gdy raz został klientem, pozostał nim na zawsze”. Jeśli klient już zakupił twój produkt, to nie powinieneś na tym etapie kończyć waszej relacji. Skup się na budowaniu mocnej więzi z klientem. To wytworzy jeszcze większe zaufanie i doda produktowi wartości.
12. ZAOFERUJ POTENCJALNYM KLIENTOM COŚ NAPRAWDĘ WSPANIAŁEGO ZA DARMO
Bardziej prawdopodobne będzie kupno przez klienta produktu, który może on wcześniej wypróbować. Nagraj krótki filmik przedstawiający działanie produktu, podaruj klientom coś, co ma dużą wartość i zainteresuj ich tym, co może nastąpić później.
13. UDOSTĘPNIJ KLIENTOM CZĘŚĆ MATERIAŁÓW
Jeśli liczysz na szybką sprzedaż produktu, to powiadom o nim swoich klientów. Spodoba im się tego rodzaju komunikacja oraz zbuduje w nich zaufanie. Być może właśnie ze względu na to kupią większą liczbę produktów.
14. TWOJE PRZESŁANIE SPRZEDAŻOWE POWINNO BYĆ CZYTELNE
Wybierz jedną lub dwie zalety produktów i opisz je w jasny sposób w nagłówkach sprzedawanych produktów. Spraw, by dla klientów było JASNE, w czym tak naprawdę pomoże im twój produkt. Bądź konkretny. Jeśli twój produkt ma wiele zalet, to stwórz wiadomości sprzedażowe pasujące do odpowiednich klientów.
PRZEDE WSZYTSKIM JEDNAK NAUCZ SIĘ ODNOSIĆ SUKCES W SPRZEDAŻY, POŚWIĘCAJĄC WIĘKSZĄ ILOŚĆ CZASU ODPOWIEDNIM KLIENTOM.
Mam nadziję, że moje wskazówki pomogą Wam zmaksymalizować Waszą sprzedaż i osiągać ponadprzeciętne wyniki.
Comments